MATSUDA GİZEMİ, "GÖZLERİNİZDE SAKLI"

MATSUDA GİZEMİ,

Stilistik yapısı ile öne çıkan Japon marka grubu Matsuda, 1960'larda Mitsuhiro Matsuda tarafından kurulmuş, geleneksel Japon kültürü ile batı kültüründen esinlenerek harmanlanmış böylece hem kültürel yapısını korumuş hem de yeniliğe açık olduğunu eşsiz tasarımları ile belirtmiş.

Bir röportajda Matsuda markasının CEO' su James Kisgen, "Bu köklü markayla ilgili en sevdiğim şeylerden biri, elli yılı aşkın tarihi boyunca Mitsuhiro Matsuda’nın vizyonuna sadık kalırken “güncel” ve “anın içinde” hissettirmesi." diyerek zamansızlığını gözler önüne sermiştir.

https://www.4eyes.com.tr/

Mitsuhiro Matsuda için moda ve sanat birbirinden ayrılamazdı. Bunu her biri sanat eseri değerinde olan el yapımı tasarım çerçevelerinde görebiliriz.

Her biri el yapımı olan Matsuda markasının önceliği kaliteden ödün vermemek... Tasarımından yapım aşamasına lens kalitesinden son işlemine kadar çalışan arka planda büyük bir ekip var . Tasarımların her biri Japonya'nın Sabae kentindeki atölyesinde oluşturulmakta. Kişilerde oluşan konfor ise malzemenin titanyum, paslanmaz çelik, saf gümüş ve 18 ayar saf altın tercih edilmesinden kaynaklı. Asetat formların yapım aşaması ise yalnızca pamuktan elde edilen organik bir plastiğin şekillendirilmesi ve ardından inşası öncesi üç aydan fazla bir süre boyunca kürlenmesi ile elde edilir. Bu uzun süreç sonucunda, güç ve dayanıklılığın yanında son derece eşsiz zengin renkler oluşur. 

Net bir görünüm sağlayan CR-39 lensleri ise camdan daha hafiftir ve darbelere karşı daha dayanıklıdır ayrıca zararlı UVA ve UVB ışığını %100 filtreler. Her mercek yedi kat yansıma önleyici kaplamayla kaplanmıştır. Bu, istenmeyen yansımaları ortadan kaldırarak göz yorgunluğunu azaltır.

İkonik tasarımları ile filmlerde de adından söz ettiren marka, Terminator 2 filminde oyuncu Linda Hamilton giymiş olduğu Matsuda 2809 modeli, 1989 yılında yapılan çerçeve, eşsiz burun köprüsü ve çıkarılabilir yan korumaları olan yuvarlak tel bir çerçeveye sahiptir.

Şunu fark ettim ki "Made in Japon" yazısı tüketici de "güvenirlilik" algısı oluşturuyor. Oluşan bu güvenirlik kişiyi marka alımına itiyor. Markayı kullanan kişiler ardından başka gözlük marka arayışına girmiyor böylece marka ve tüketici arasında "marka sadakati" oluşmuş oluyor. Dikkat çekici tasarımları ve çerçevedeki hafiflik tüketici de inanılmaz bir konfor oluşturuyor.

 

KAYNAKÇA

matsuda.com

Etiketler: marka
Eylül 27, 2023
Listeye dön
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR
Çerez Kullanımı

Sizlere en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek adına sitemizde çerezler(cookies) kullanmaktayız. Detaylı bilgi için Çerez Kullanımı metnimizi inceleyebilirsiniz.